3 Forslag til sund og nem morgenmad

Avocado toast

En sund morgenmad giver dig brændstof langt op ad formiddagen. Og den behøver hverken være besværlig eller tage lang tid at tilberede. Tjek I FORMs forslag, hvad enten du går efter energi, mæthed, gerne vil tabe dig eller have den med på farten

Havregrød
  1. Havregryn/Havregrød
En af de mest velkendte morgenmads retter, er den famøse havregryn, som med fordel kan laves til havregrød. 1. person
  • Havregryn i en skål med mælk på (brug den mælk du foretrækker)
  • Kom evt. dine yndlingsbær i.
For at lave dine havregryn til grød, kan du enten fugte dine gryn med lidt vand og komme din skål i mikroovnen. Alternativt, kan du lave den på den gammeldags måde, ved at;
  • Kom havregryn, mælk, vand og salt i en tykbundet gryde.
  • Bring grøden i kog ved jævn varme og under omrøring.
  • Kog grøden ved svag varme, stadig under omrøring i ca. 5 min. – til grøden har en passende konsistens

    Avocado toast

      2. Avocado toast

En super lækker og instagram venlig morgenmad, som holder dig mæt i flere timer.

  • Rist et stykke brød.
  • Skær din avocado i skiver eller mos den og kom den på brødet.
  • Top evt. med spejleæg
  • Du kan med fordel putte ost eller kyllingepålæg under din avocado. 

   

      3. Protein pandekager

Fantastisk morgenmad der øger dit protein indtag og mætter langt op af dagen.
Denne opskrift kræver dog ingredienser, som ikke alle har.

  • Find én banan
  • Ét æg
  • Havregryn
  • Proteinpulver (vanilje)
  • Mælk

Blend det hele sammen i en blender, eller med en stavblender. 
Du har nu en pandekagedej der er klar til at komme på panden.

Top evt. dine pandekager med dine yndlingsbær, skyr, eller hvad du synes er lækkert sammen med pandekager.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *